California

California
Limantour beach, Point Reyes
Posts tonen met het label cabin art. Alle posts tonen
Posts tonen met het label cabin art. Alle posts tonen

zondag 10 september 2017

Eindigheid ...

Aan alles komt een eind, of het nu leuk, minder leuk of net heel vervelend is.

Zo komt ook een eind aan vier weken Harie, vier weken vakantie aan zee.
't Is niet dat Kek geen zin heeft om naar huis te gaan, maar ze zal de zee missen!
De ruimte op het strand, met alleen het geluid van wind en zee, de on-eindigheid van de zee ...


Het zwemmen in zee is dagelijkse kost.


Met een kwakkelweertje begin september is het Oostduinkerkse strand nog leger en oneindiger dan anders.


Zalige strandwandelingen doen we,


en ook andere wandelingen, want er moet getraind voor de Refugee walk!
Kek heeft zelfs speciaal de app van de wandelknooppunten geïnstalleerd op haar i-pad!
Een aanrader is het, die app, en de Westkust mag er wezen als wandelgebied: nagenoeg oneindige combinatiemogelijkheden!

We wandelen in het Hannecartbos, de Doornpanne, de Schipgatduinen, de Houtsaegerduinen, de Noordduinen, de Oosthoekduinen, het Calmeynbos, De Westhoek.

We zien ezels,


zandbijen,



een kerkhof,



rupsen van de Bastaardsatijnvlinder,
een specht in de Harie-tuin,
drie merels, nog niet geveld door het usutu-virus.

Als laatste wandeling 'doet' Kek de IJzermonding.
Met de overzet gaat het in Nieuwpoort naar de oosteroever en vandaar langs enkele knooppunten (6/77/3/1/99/88), om dan te tram terug naar Oostduinkerke te nemen.
Er zijn verschillende kijkhutten en een verrekijker was wenselijk geweest, want van de vele vogels in het gebied heeft Kek er geen een van nabij gezien!



We leren bij!

 Dat je bij Sassy's nog een extra pizza kan kiezen als dessert, en die nog met gemak opkrijgen ook,


 dat de Zeepaddenstoel een kwal is zonder tentakels en dus niet 'steekt',


dat op duindoornstruiken rupsen van de Bastaardsatijnvlinder voorkomen. Momenteel zijn het minirupsjes, maar in het voorjaar worden ze groter en daarna vlinder!
Dat ze in hun cocon overwinteren, maar hoe ze daar niet bevriezen kan Kek niet bedenken.


We steken ook nog wat cultuur op met Cabin-art in Sint-Idesbald.
Zoals bij vorige edities zijn er maar weinig werken die kunnen bekoren, maar het blijft een leuk initiatief!


We bezoeken Mémé in de Plataan en ze wil persé doodsprentjes kijken.


Dat stemt tot nadenken...

En Kek denkt veel na
Over het leven
Over Snor
(Hij zit gewoon in Kek en aan zee is alles herinnering aan hem)
Over leven zonder Snor
Over de eindigheid van het leven
En wat er bij dat levenseinde allemaal fout gaat 
In instellingen en elders ...
Maar toch zijn ze er, zij die de wil van de stervende ernstig nemen!
Lees bvb dit!

En Harie, onze kat die genoemd was naar haar vindplaats de Harie, is niet meer.
Ze was oud, ziek en slap, en is stilletjes weggegaan om ergens dood te gaan, zoals poezen doen!




zaterdag 3 september 2016

Een nieuwe hobby voor de laatste zeeweek

Doordat het mooie zomerweer blijft aanhouden, ontwikkelt zich ten huize De Harie een nieuwe hobby: naar de zonsondergang gaan kijken op het strand!
En we zien er hele mooie...










Ook iets oudere hobby's blijven bestaan: we zwemmen elke dag, het liefst bij vloed!
Zalig dobberen of zwaar meegesleurd worden: we krijgen de hele range!

We zien 'de' zeehond en soms nog een andere ook.
Doppe beweert dat hij bij haar op haar deken is komen liggen.

We wandelen over het strand naar Frankrijk en door de Woestijn en het Calmeynbos terug naar De Panne.


Vanop het strand, ter hoogte van de grenspaal, beginnen we bij het Grenspad en komen via het Helmpad en het Oostergrenspad terug in de bebouwde wereld.


4 km ploeteren door zacht zand...
4u30 duurt de hele trip, en Kek voelt dat ze het wandelen een beetje meer moet oefenen. De beentjes zijn moe.


 De Woestijn is mooi geworden! Veel begroeiing, ook vochtige duinpannen.
Het was lang geleden dat Kek er nog echt doorheen wandelde via het Helmpad.
Op hun jaarlijkse zeewandeling namen Kek en Snor het Grenspad tot het einde en wandelden dan zo naar het station in Adinkerke.

We zien onderweg nog wat Cabin Art in Sint-Idesbald en besluiten dat we volgend seizoen Viktor ook een hokje kunnen laten bewerken! 



En het boek raakt bijna uitgelezen op de wandeling!





 Kek oefent in achterwaarts wandelen. 
Anders waait de wind in haar telefoon en is ze onverstaanbaar.


De Harie raakt omsingeld door mieren, een fascinerend schouwspel maar enkel met foto's in ons hoofd. 

We spelen tijdens onze laatste week toch nog een paar spellen!
Red 7 is nieuw, leuk en niet te moeilijk. Als je verliest, kan je het op je slechte hand kaarten steken!
Super Motherload begint ook te lukken bij Kek.
Bij GIPF daarentegen kan ze niet tegen de Qui op ...
Quinten had nog veel meer spellejes bij, maar het weer was te mooi en de mensen 's avonds te moe.

Omdat er nog twee verjaardagen gevierd moeten worden (Doppe en Lien), gaan we de laatste avond eten in de Sassy's in Stene.
Het is veel en lekker, en gezellig maar het duurt lang en de stoeltjes zijn niet heel erg comfortabel.
We droppen Goes en Qui en Lien bij het station van Oostende en op de terugweg naar Oostduinkerke spotten Doppe en Kek nog een zonsondergang in Raversijde.

En dan zijn de drie weken zon, zee en strand echt voorbij!
We blinken de Harie op en hopen dat dit niet onze laatste keer is geweest.