California

California
Limantour beach, Point Reyes

donderdag 29 mei 2014

Bricollare

Gezegend met een echtgenoot die nauwlettend alle aanbiedingen van winkelketens in het oog houdt, ging het verleden week richting ALDI voor twee netten van 5x4m.
De bessen worden nu al - groen - door de vogels gegeten en de erwten vallen binnenkort zeker ook in de smaak.  Aan de slag dus!

 


Alles nagemeten, palen in de grond zodat het net niet op de struiken moet liggen, net uit de verpakking! 
Oei, er zitten twee netten in het pak: waar voor je geld bij ALDI! 
En nog een verrassing: de netten zijn 5 meter lang maar slechts 2m breed? 
Nu kan 5x2 + 5x2 wiskundig wel gelijk zijn aan 5x4, maar als je een net van 5x4m koopt ...
Er kwam heel wat gebricolleer (rietstokken, touwtjes en wasknijpers) aan te pas om een rijtje bessenstruiken onder het 5x2m + 5x2m net te krijgen. De erwten zullen nog even moeten wachten.


Op de verpakking lees ik nog: ook verkrijgbaar in 10x2m. 
Zouden dat twee netten van 10x1m of twee van 5x2m zijn?
Erg bruikbaar zijn zo'n smalle versies in elk geval niet.

Tegen slakken kunnen ze ook al niet ingezet worden!  Na de regen van vorige dagen zijn mijn pompoen- en courgetteplantjes op één na vakkundig opgegeten! 







4 opmerkingen:

  1. Lastige dieren in Schilde!
    Hier ook slakken, maar toch niet zo'n grote impact... Een van de twee courgettes is hier ook gesneuveld, maar waardoor = ?
    En: de groene besjes hangen hier nog aan de struik! Top!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij mij hangen de groene bessen er ook nog aan. Ik hoef dus nog geen netten ... Slakken heb ik hier ook bij de vleet: mijn hosta's zien er uit als (lelijk) kantwerk (bij sommige bladen zijn enkel nog de nerven zichtbaar), één plant waarvan ik heel benieuwd was wat het was is helemaal afgevreten, dus opnieuw een jaar geduldig wachten vooraleer ik dat te weten kom. Pas gelezen dat een paar parelhoenen doeltreffend zijn om de tuin slakkenvrij te maken. Ik zou dat wel zien zitten. De vossen hier in de buurt ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. A propos: prachtige foto van Point Reyes ... Maar daar kon ik zo op het eerste gezicht niet op reageren ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kek. Ik zag onlangs ergens zo'n netjes over van die boogjes, met aardbeien eronder. Daarvoor dienen ze wsch? Of zouden ze daar dan weer te breed voor zijn?

    BeantwoordenVerwijderen