California

California
Limantour beach, Point Reyes
Posts tonen met het label streetart. Alle posts tonen
Posts tonen met het label streetart. Alle posts tonen

zondag 2 juni 2019

Feest in Gent

Margot verjaart en dan is het taartenfeest in Gent!
Er zijn natuurlijk ook (kinder)activiteiten voorzien...










Er is een heuse Streetart fotozoektocht.
We deden al eens een Streetart wandeling in Gent 
en Margot maakte nu een zoektocht rond haar huis! 



Kek komt op plaatsen waar ze nog niet eerder was.

De foto’s onderweg zijn door Qui gemaakt. De batterij van Kek haar fototoestel was weer eens plat.







Na al dat gewandel is er nog energie over om een speeltuintje aan te doen...


Terug thuis kan de energie gelukkig weer aangevuld worden!





Voor Miel begint het echte feest als iedereen naar huis vertrokken is: 
twee nachten logeren bij Margot!
En Kek mag ook blijven...

We wandelen twee keer naar het huis ‘met dat afdak van blaren’ om een spel te spelen.



Niet omdat Margot geen spellen heeft. 
We speelden al Kingdomino, Hive, Sylvion, Jumpin ... 
(Kek vindt sommige opdrachten van Jumpin echt wel moeilijk)
Maar ... Quinten heeft een ‘nieuw’ spel: Hero Quest.

De route van de HBS naar de IJKS wordt van wat extra Streetart voorzien.









Er worden halsbrekende toeren uitgehaald.



Kek leert over de wiebelsteenstraat en we ontdekken een Schauvliege-straat.



Geen idee of Madeleine van dezelfde clan is als ons Joke.

Er wordt geluid gemaakt met ‘Ninja stokken’.









Normaal wandelen is gewoon veel te saai voor Miel.

Maar dat nieuw spel - Hero Quest - bij Quinten is echt niet saai ... 
Miel is helemaal in de ban!
De eerste keer spelen Margot en Emiel tegen Quinten, terwijl Kek een blokfluit gaat kopen en haar haar laat fatsoeneren.

Margot brengt verslag uit:
In Hero Quest gaan de helden Miel (de dwerg 'ceel' en barbaar 'cee' - geringe intelligentie, veel 'lichaam') en Goes (tovenaar 'gandalf' en elf 'twaalf' - hogere intelligentie, weinig levens en vechtlust) de strijd aan met Qui ('de slechte', die - gelukkig - het Engelse boekje kan lezen).
De eerste queeste is geen echte queeste (de 4 helden moeten de uitgang vinden). Het lijkt vrij saai tot de dwerg en barbaar doorhebben dat er geld te verdienen valt en de 4 helden echt wel kunnen 'winnen'.
De spanning loopt op en er moet direct een tweede queeste gestart worden:
Ragnar bevrijden uit de handen van de Orks! 
En dan nog een derde queeste! 
Het schuilhol van 'Ungar' de leider der Orks moet opgerold worden. 
De tovenaar en barbaar laten het leven, 
maar de 2 overblijvende helden slagen erin het kwaad te overwinnen en terug de uitgang te bereiken!

‘s Anderendaags ‘mag’ Kek ook meespelen, als tovenaar.
Queeste 4 wordt gewonnen door team Emiel, Margot en Kek.
In queeste 5 sterft de tovenaar bij gebrek aan levens en spelstrategie, maar hij kan nog toverspreuken leveren vanop de zijlijn!

Een ijsje eten en voetballen zijn ook logeeractiviteiten!





En ja, na twee keer slapen keert de rust weer in de HBS!
Miel keert terug naar zijn eigen huis en Kek naar haar hippiekamp.




dinsdag 5 februari 2019

Is het nu echt al februari?

Kek heeft het gevoel dat 2019 nog maar net begonnen is 
en dan, ineens, is het al februari!

Het nieuwe jaar is wel erg goed ingezet!
Bovenal vindt Kek het geweldig, maar dan ook écht geweldig dat zoveel jongeren in januari 2019 actie zijn beginnen voeren voor een ernstig klimaatbeleid!
Hopelijk houden ze het lang vol en ontstaat er bij ‘onze verkozenen’ eindelijk het besef van hoogdringendheid...


Persoonlijk heeft Kek al veel moois meegemaakt in januari!

Na drie dagen Den Haag gaat het op zondag 6 januari naar De Munt voor Rosas, de Brandenburgse concerto’s.
We hebben echt goeie plaatsen en zijn onder de indruk!
De muziek is geweldig, en voor de dansers heeft Kek geen woorden.
Dans is een taal die Kek niet zo makkelijk begrijpt, maar deze keer 
-ook dankzij de verhelderende introductie- 
is het echt klare taal!
Kek wil direct ‘nog eens’ maar, thuisgekomen, blijken alle Belgische voorstellingen uitverkocht. 
In Lille zijn nog heel goedkope plaatsen (zonder zicht?) en in Parijs zijn enkel nog heel dure tickets!
Zal dus voor een andere keer zijn...

We gaan vogels tellen in de Orangerie met de kinderen van Vennebos!


De kinderen zijn enthousiast en wij, van Natuurpunt weten weer ‘waarom we het doen’!


En dan komt Utrecht, met Patti Smith.



Iedere avond een andere setlist, dan denk je dat wij op onze avond in de Ronda, vooral het stevige, eigen werk voorgeschoteld krijgen. Maar neen, Smith brengt van alles wat: poëzie, eigen werk, covers uit de seventies...
Hoe dan ook, een paar uur in het gezelschap van een levende legende, dat pakken ze ons niet meer af!

De setlist



De covers:

– Beds Are Burning (Midnight Oil Cover)
– After The Gold Rush (Neil Young Cover)
– I’m Free/Walk On The Wilde Side (Rolling Stones)
– Love Is Bigger Than Anything In Its Way (U2 Cover)

Het NRC rondt zijn verslag als volgt af
Aan de roep om ‘Gloria’ en andere gemiste songs uit haar rijke oeuvre gaf ze geen gehoor: „We spelen het enige lied waar jullie fucking niet om gevraagd hebben.” Haar vaste slotnummer ‘People Have the Power’ klonk daarna obligaat en ontdaan van activisme, voor een publiek dat gretig met de telefoontjes in de weer was. Nog niet zo lang geleden kreeg je een veeg uit de pan wanneer de als een kerel fluimende en vloekende Patti Smith een geheven iPhone in haar publiek ontwaarde. Nu vond ze het wel best zo. Wat een deceptie dat haar muziek zo vleugellam is geworden.’

Kek vindt Patti toch nog steeds strijdlustig en indrukwekkend! 

Je moet het tenslotte maar doen: 40 jaar oude liedjes met evenveel vuur brengen...


We dwalen ook nog wat door Utrecht en zien mooie dingen





We zien een oude bekende terug



Eten (en drinken) weer lekker in Oproer en in Gys!
Kapsalon en lekkere frieten in Gys hieronder





En zien dat SNCKBR al iets anders geworden is, WAKU WAKU.
 Dat is toe op maandag en dus kunnen we het niet testen...
24u Utrecht is behoorlijk kort!

In januari verjaren ook Emiel en Lotte!
Het échte feestje moet nog komen, maar taart mag er altijd zijn!




En Miel zijn eerste melktanden gaan uit..

Tenslotte gaan we in januari nog een pak streetart kijken in Hasselt,
wat we even onderbreken met een heerlijk etentje in De Levensboom.

Werk van Oli-B uit Brussel



Het was zoeken naar dit werk van Philip Bosmans



De Spaanse Belin in gezelschap van Super A/ Zenk One



Werk van het team Super A/ Zenk One



Table-art in de Levensboom




Een verborgen pareltje van Pablo Delgado
Zo zijn er blijkbaar meer te vinden in Hasselt!



De streetart spotters





Het gerechtshof van Hasselt
Kek vindt het maar een lelijk gebouw maar krijgt toch wat respect als ze hoort dat het uitwendig skelet uit hout is opgebouwd.
De lamellen voor de glazen vlakken geven een aparte touch.
We gaan even binnen in de hoop wat meer info over de architectuur te krijgen, maar er staat zelfs geen maquette in de inkomhal.


Er zullen nog minstens een paar sessies nodig zijn voor we echt alle Streetart gezien hebben in Hasselt.
Het jaar is nog lang en eten in de Levensboom is ook iets om naar uit te zien.
En voor wie ook wat Streetart wil gaan spotten in Hasselt:
de Dorpsstraat is een goed begin van een wandeling en 
in het lichtbruine Shanti Beans (in de Dorpsstraat) is het goed vertoeven voor een koffie of iets sterkers!