California

California
Limantour beach, Point Reyes
Posts tonen met het label verjaardag. Alle posts tonen
Posts tonen met het label verjaardag. Alle posts tonen

zondag 2 juni 2019

Feest in Gent

Margot verjaart en dan is het taartenfeest in Gent!
Er zijn natuurlijk ook (kinder)activiteiten voorzien...










Er is een heuse Streetart fotozoektocht.
We deden al eens een Streetart wandeling in Gent 
en Margot maakte nu een zoektocht rond haar huis! 



Kek komt op plaatsen waar ze nog niet eerder was.

De foto’s onderweg zijn door Qui gemaakt. De batterij van Kek haar fototoestel was weer eens plat.







Na al dat gewandel is er nog energie over om een speeltuintje aan te doen...


Terug thuis kan de energie gelukkig weer aangevuld worden!





Voor Miel begint het echte feest als iedereen naar huis vertrokken is: 
twee nachten logeren bij Margot!
En Kek mag ook blijven...

We wandelen twee keer naar het huis ‘met dat afdak van blaren’ om een spel te spelen.



Niet omdat Margot geen spellen heeft. 
We speelden al Kingdomino, Hive, Sylvion, Jumpin ... 
(Kek vindt sommige opdrachten van Jumpin echt wel moeilijk)
Maar ... Quinten heeft een ‘nieuw’ spel: Hero Quest.

De route van de HBS naar de IJKS wordt van wat extra Streetart voorzien.









Er worden halsbrekende toeren uitgehaald.



Kek leert over de wiebelsteenstraat en we ontdekken een Schauvliege-straat.



Geen idee of Madeleine van dezelfde clan is als ons Joke.

Er wordt geluid gemaakt met ‘Ninja stokken’.









Normaal wandelen is gewoon veel te saai voor Miel.

Maar dat nieuw spel - Hero Quest - bij Quinten is echt niet saai ... 
Miel is helemaal in de ban!
De eerste keer spelen Margot en Emiel tegen Quinten, terwijl Kek een blokfluit gaat kopen en haar haar laat fatsoeneren.

Margot brengt verslag uit:
In Hero Quest gaan de helden Miel (de dwerg 'ceel' en barbaar 'cee' - geringe intelligentie, veel 'lichaam') en Goes (tovenaar 'gandalf' en elf 'twaalf' - hogere intelligentie, weinig levens en vechtlust) de strijd aan met Qui ('de slechte', die - gelukkig - het Engelse boekje kan lezen).
De eerste queeste is geen echte queeste (de 4 helden moeten de uitgang vinden). Het lijkt vrij saai tot de dwerg en barbaar doorhebben dat er geld te verdienen valt en de 4 helden echt wel kunnen 'winnen'.
De spanning loopt op en er moet direct een tweede queeste gestart worden:
Ragnar bevrijden uit de handen van de Orks! 
En dan nog een derde queeste! 
Het schuilhol van 'Ungar' de leider der Orks moet opgerold worden. 
De tovenaar en barbaar laten het leven, 
maar de 2 overblijvende helden slagen erin het kwaad te overwinnen en terug de uitgang te bereiken!

‘s Anderendaags ‘mag’ Kek ook meespelen, als tovenaar.
Queeste 4 wordt gewonnen door team Emiel, Margot en Kek.
In queeste 5 sterft de tovenaar bij gebrek aan levens en spelstrategie, maar hij kan nog toverspreuken leveren vanop de zijlijn!

Een ijsje eten en voetballen zijn ook logeeractiviteiten!





En ja, na twee keer slapen keert de rust weer in de HBS!
Miel keert terug naar zijn eigen huis en Kek naar haar hippiekamp.




donderdag 11 april 2019

Boomhutavonturen met Emiel

Miel is fan van boomhutten.
Zo zeer fan dat het niet bij ‘boomhutten tekenen’ kon blijven
en zo gebeurde dat Kek een boomhutverblijf regelde bij wijze van verjaardagscadeau!

‘Winter in een boomhut’ is misschien wat te spannend,
en dus plant Kek het verblijf in de lente 
en niet geheel toevallig op haar eigen verjaardagsdag.
Het is -haha- ook een beetje een cadeau voor zichzelf.

Omdat we maar om 16u mogen aankomen, hadden we vooraf de citadel van Dinant willen verkennen.
De regen en slechte zichtbaarheid beslissen er anders over.
We trekken onze stoute schoenen aan en rijden recht naar Le Moulin de Lisogne.
Gelukkig is er iemand aanwezig die ons al om 12u30 in onze boomhut binnenlaat!

Voor het zo ver is, is er nog wel een stop in Mechelen.
Kek is haar jas vergeten -het wordt erg-
en gezien het koude en regenachtig weer en ‘geen zin om terug te rijden’ gaat het langs de AS van Mechelen.
Miel denkt er het zijne van, maar de keuze is snel gemaakt!
Binnen de tien minuten zitten we terug in de auto...



Een kant van de boomhut, met bed 1 en de zeer ruime douche.



Het gekozen bed wordt ingehuldigd.



Zicht van op het terras van de boomhut. 
Wij zijn de enige gasten en hebben het hele domein voor ons alleen.



Zicht op ‘onze’ boomhut van bij de Leffe!



Omdat het restaurant van de Moulin nog gesloten is, gaan we op verkenning naar het ‘centrum’. Kek heeft wel zin in ‘iets lekkers’ ...
Behalve koeien, schapen, honden en katten is het daar uitgestorven.









We zien gele bosanemoon



en twee holen die duidelijk nog in gebruik zijn!



Terug thuis moet alweer Sylvion, ‘dat spel’ gespeeld.





Daarna wordt er pastasla ineengeflanst, en er zijn pannenkoeken als dessert.





We doen nog een avondlijke verkenning op het domein, onder andere langs de boomhut die ‘te klein’ was voor ons.
We volgen de Leffe tot het einde van het domein.





Dan is het bedtijd en na een boekje, is het slapen geblazen met op de achtergrond
het geruis van de Leffe en het gekwetter van heel veel vogels!


‘s Anderendaags gaan we nog eens langs het paadje naast de Leffe.



We bouwen een dam met takken en dat is niet simpel.
‘Margot is goed in takken zoeken, en wij in bouwen’ dixit Emiel.






We hebben de overkant bereikt, maar de afwerking zal voor een andere keer zijn!

In de buurt gaan we nog wat geocaches zoeken en vinden er vier van de zes.
Miel volgt de route met gsm en poseert graag met de vondsten.











Picknick in Dorinne



De voeten kriebelen van de nattigheid.
Sommige plassen waren dan ook echt te diep!


Thuis in Schilde wordt ‘dat spel’ nog maar eens gespeeld, en ook Sushi Go!
waarbij Kek toch weer verliest.
Miel krijgt zijn lievelingskostje: dierenpasta met kaassaus!
Maar eerst nog in bad...

Kek heeft echt een zalige verjaardag gehad
-fijn om met Emiel en Margot op stap te zijn- 
en nu wil ze ook zo’n boomhut in haar tuin!