California

California
Limantour beach, Point Reyes

maandag 1 december 2014

Bomma moet (n)ergens naartoe

Bomma moet ergens naar toe. 
Ze weet niet waar haar boekentas is, en ook niet waar de bus staat.
En heeft ze wel geld genoeg?

Na, in de loop van een paar uur, een keer of tien gezegd te hebben dat ze echt NERGENS naartoe moet, vraagt Kek haar te herhalen:
'IK MOET NERGENS NAARTOE'
En dat doet ze, aarzelend:
'Ik'
'moet'
'nergens'
'naartoe'
.....
.....
.....
'behalve... ' 
En dan komt er niets meer.

En even later zegt ze 'allez, ik zal dan maar eens naar die spast gaan'.
Spast? Bomma, uw woordgebruik!

En dan 'waar is die school eigenlijk?'
'Moet ik eigenlijk geld meenemen?'
Enzovoort, enzoverder

Als ze dan uren later in bed ligt, ondergestopt en al, zegt ze 
'we zullen het dan maar zo laten zeker'.

Om dan, weer uren later, toch nog kleren te zoeken in haar donkere kamer.
Want ze moet 'toch iets aan hebben'

Misschien voelt ze dat ze binnenkort wel degelijk ergens naartoe 'moet'?

2 opmerkingen:

  1. :(

    Op i-Brain vorige zondag liet een van de sprekers een filmpje zien over dementie. De oude vrouw in het fimpje zei ook dingen uit haar kindertijd, die absoluut niks met het heden te maken hadden.

    Ik ben nu wel benieuwd wie 'die spast' is (of mss beter: was).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve slimme bomsie. Ik vond op mijn kamer een lieve verjaardagskaart terug van in de HBS-tijd, niet eens zo lang geleden. Maar zo bij de pinken en zooooooooooooooooooooooooo mega lief!

    En lieeeeve Kek. <3

    BeantwoordenVerwijderen