California

California
Limantour beach, Point Reyes
Posts tonen met het label Zwarte woud. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Zwarte woud. Alle posts tonen

vrijdag 7 juli 2017

Wandern!

De eerste wandeling met Viktor, Miel en Lotte gaat naar de Sankenbachsee!
De Sankenbachsee is - net als de Elbachsee trouwens - een Karsee, of ijszee gevormd tijdens de ijstijd.

Het vertrek is een klein beetje tegen hun zin, en eerst moet er aan de ontbijttafel nog een puzzel van 300 stukken gemaakt worden.
Dat gebeurt met vereende krachten.
Lotte heeft ondertussen een leuk spelletje ontdekt!


Eens op weg wordt het toch leuk, vooral de bangelijke afdaling naar de Sanckenbachsee!


Bij het meertje hebben ze amper tijd om iets te eten. Er moeten steentjes gegooid worden naar de eenden...


En stond Snor daar niet op net dezelfde plek naar de vissen te kijken?



Op de terugweg vindt Miel een 'zwaard' en kan poseren bij de ruïne van het klooster.
Ook het Heimatpfad loopt langs deze ruïne.


Een biertje smaakt, na de wandeling...


Het leukste voor de jongens is evenwel spelen met de huishond Charly en zijn 'slijmbal'.


De volgende dag is het wandelvertrek zo mogelijk nog moeilijker...
Maar uiteindelijk lukt het om op weg naar de Kastelstein te gaan.
De zwaarden en de knots gaan mee en onderweg sneuvelen meerdere distels en zuringplanten.


En toch nog een foto uit 2013...
De Kastelstein was altijd een wandeldoel.


Tientallen magische pijlen wijzen de achterhoede de terugweg!


Lunchpauze bij de grenspaal met de aangegeven bocht: de lijn bovenop de steen geeft aan hoe de grens verder loopt.
Dat geeft Miel inspiratie om zijn pijlen in bochten te leggen...
De historische grensstenen markeren de oude Baden-Würtenbergse grens.


De schoentjes hebben zeker rust verdiend!


We gaan nog fruit kopen bij een kraam aan de grote weg en hebben nog een fruitmaaltje voor het avondeten!



En dan wordt het avond en zit onze korte Kniebis-vakantie er weer op!
Viktor staat dromerig door het raam te kijken en zegt: precies een schilderij!
Gecombineerd met de stilte, de zuivere lucht en het gezelschap: een deugddoende uitstap.



















donderdag 6 juli 2017

Pinkeln?

De jaarlijkse trek van Hoboken naar Portugal loopt deze keer via Kniebis! Margot en Kek reizen al een dagje vroeger af, want op zondag is het rustiger rijden.
Dat is zeker zo in Frankrijk op de stukken met péage. De toiletten zijn er bovendien stukken properder!
We gaan naar het Naturfreundehaus, waar we vroeger een tussenstop maakten op weg naar Zwitserland of gewoon op korte vakantie gingen.
540 km van huis is een overzichtelijke rit!
Met Snor ging Kek er nog eens een paar dagen wandelen vóór een conferentie in Straatsburg. 
Dat was in mei 2013 en het was er koud.
Kniebis ligt op 960m hoogte...

Ondertussen zijn er (weer) andere uitbaters in het Naturfreundehaus. 
Die hebben een splinternieuwe speeltuin aangelegd en dat was wel eens nodig!
Zo zag de oude er uit!
(Foto 2013, smeltende sneeuw)


De uitbaters doen heel erg hun best om het de gasten naar hun zin te maken. 
Het ontbijt is uitgebreid, maar de Duitse warme kost is toch niet echt onze smaak.

Na aankomst wandelen Margot en Kek het Heimatpfad dat helemaal rond Kniebis loopt en gaan ze Spinach Knödeln - de enige vegetarische optie - eten in de Kniebishütte.
De Knödeln liggen zwaar op de maag.
Het Heimatpfad loopt ondermeer langs de Elbachsee. Die was vroeger cirkelrond, maar heeft nu een grilliger vorm gekregen. Er is een nieuw uitzichtsplatform gebouwd.


We houden van de antieke wegwijzers die her en der nog staan!


We zien Harlekijn, bij ons uitgestorven, zomaar langs het pad en velden vol Ratelaar.


Onze kamer heeft zelfs bij lichte regenval een mooi uitzicht!


Op onze tweede dag trekken we via de Eselsbrunnen naar de Teufelskanzel.


Op de terugweg zien we twee vossen die zich niet makkelijk laten fotograferen.


En dan komen de reizigers aan!



Eerst moeten de speeltuigen en de zandbak getest worden en daarna volgt een korte verkenningen van de omgeving.


De jongens willen niet mee op de foto bij de ligbank aan het begin van de Grenzweg,


maar Miel wil voor een dropje nog wel mee langs het Otto Hahn haus...


Opmerkzame Lotte vindt tijdens het avondeten dat 'de mevrouw grappig praat'. 
En omdat 'plassen' in het Duits 'pinkeln' is, wordt er de volgende dagen heel wat afgepinkeld en door ons ook gepoenkeld...

Wordt vervolgd in Wandern!