California

California
Limantour beach, Point Reyes

zondag 22 april 2018

(Begin) april


Koel en vochtig
Voor de deur een cadeautje van de kat 
Honderden fluiters in bomen en struiken
Bloesems wit en geel
En ook wel blauwig
Een dag die veel belooft
Ochtend in april

Vlinders in de zon
Zaden kiemen overal
De eerste asperges
Gras groeit, mos ook
De bomen bloeien en stuiven
De zon is warm
Leven in de vijver
Middag in april

De kat wil buiten
Een avondwandeling
Flarden bloesemgeur
De grond nog warm
Vleermuizen rond het huis
Sterren aan de hemel
De vos op pad
Avond in april

En dan is er: sfeer op ons aprilfeest!




























Om het met Toon Tellegen te zeggen: 
van Kek mag het altijd (begin) april zijn!

Ik wou dat ik ergens mee kon ophouden,
er een punt achter kon zetten.
Ik weet nog niet achter wat, maar er
moet zoiets zijn.
Op een dag zie ik het.
Daar wil ik een punt achter zetten!
De zon schijnt, de bomen staan in bloei,
de vogels fluiten.
Ik ga er op mijn dooie gemak naartoe, wacht even,
knik vriendelijk, zeg: 'Zo...' en zet er een dikke,
onwrikbare, onverwoestbare punt achter.
Van gewapend beton.
Ik wou dat ik daarna nooit meer iets hoefde
te willen en dat het altijd april bleef,
begin april.

Toon Tellegen uit 'Ik wou'

1 opmerking: