California

California
Limantour beach, Point Reyes
Posts tonen met het label etikhove. Alle posts tonen
Posts tonen met het label etikhove. Alle posts tonen

woensdag 13 maart 2019

Familie_weekend

Wij komen graag eens samen
-sommige mensen noemen dat feesten-
en dus feesten wij vaak, 
en wij wandelen graag, 
en spellen spelen doen we graag, 
zowel overdag als een ‘kot in de nacht’.

En zie, 
na een februari-verjaardagsfeest in Flobecq



en de eerste wandelzoektocht in Lommel,



is het weer zo ver...
(En neen, de blauwe luchten en blote armen hierboven zijn niet gefotoshopt)

Na twee keer aan zee, houden we dit jaar ons familie-weekend in Etikhove.
Een echt weekeinde van woensdag (voor sommigen) tot zaterdag.

Samenzijn, wandelen, veel eten, spelletjes, chillen ...

Dag 1



We doen een deel van de Maarkedalse zitobjectenwandeling.


Mooie luchten met regenbogen


De Bossenaeremolen


Thuisgekomen is er vieruurtje...



Dag 2

begint met ontbijt, 
voor sommigen heel vroeg,
voor anderen nog net op tijd om een lunchpakket samen te stellen voor de wandeling.


Het Burreken is een natuurgebied in Brakel.
We kiezen de vuursalamanderroute.
En mooi is het daar!









De Burreken-groepsfoto!





Een geïmproviseerde piknikplaats



Aan het einde van de wandeling... een panoramafoto:
zou het kunnen dat Lotte drie handen heeft?



Als afsluiter gaan we naar het ‘Sprankelend toeval’, een volksspelencafé, 
met een uitgebreide bierkaart.
Twee uur is lang, maar als we aanstalten maken om te vertrekken, 
is het toch van ‘gaan we NU AL weg?’.



Dag drie dan, met een aantal mensen minder reeds...

Waar er ‘s morgens tijd is voor een streepje muziek,



om de laatste hand te leggen aan een ingewikkeld breisel,



een spel te spelen,



en een wandeling te maken in het Muziekbos.


Op ons pad ligt de Geuzentoren, ook de Verrekijker genoemd.
In 1864 liet eigenaar van de gronden dit speciale bouwwerk optrekken door ene M. Scribe.



en een Romeinse tumulus.



En na het laatste middagmaal, is het alweer tijd om naar huis te keren en 
voor Zoé en Ruben om het Etikhove-huis terug af te sluiten.
Maar geen nood, het aprilfeest komt er bijna aan...

maandag 19 september 2016

Afgestudeerd!


Ze is afgestudeerd, Anna, ons kliejene...
Vijf jaar zijn voorbijgeflitst,
een kennismaking met Stockholm als Erasmusstudent inbegrepen.
Deze zomer moest nog de laatste hand aan de thesis gelegd worden en dan was het zo ver: de plechtigheid van de plechtige proclamatie in de UFO te Gent op vrijdag 16 september!

We waren erbij, zagen hordes rechten- en criminologiestudenten met toga, en Anna zonder toga geproclameerd worden.
We aanhoorden de obligate toespraken van vicerector en een aantal decanen, en de drie volksliedjes (Vlaanderen, Belgie, Europa) en gingen gewapend met het diploma Master of Laws in de rechten, aansluitend eten in Avalon.
Proficiat, Anna!

Op zondag wordt de nieuwe Master nog eens gevierd in Etikhove!
De keuken van Zoe is een voedselfabriekske en de barbeque wordt van stal gehaald!










Er wordt gespeeld




En gevoetbald!  (Kijken jullie?)
Miel is een natuurtalent! 
Kek hoort op de achtergrond reeds 'als hij maar geen voetballer wordt...' van Boudewijn de Groot.


Na het eten gaan we 'op de berg' wandelen, met al wie nog niet naar huis moet en ook niet te moe is!



Er dan is er eentje heel moe, en is het tijd om huiswaarts te keren.