California

California
Limantour beach, Point Reyes

dinsdag 16 oktober 2018

Gefeliciteerd

Beste burgemeester, beste Dirk

Ik wil u graag feliciteren met het verkiezingsresultaat. 
Het is dan ook verdiend: u heeft met uw ploeg overwegend goed werk geleverd. 
Dus doe zo verder!
(Over het RUP zullen we het maar even niet hebben.)

En neen, ik heb niet voor u gestemd. 
Daarvoor ligt het gedachtengoed van de N-VA oneindig veel te ver van het mijne.
Maar toch: gefeliciteerd!
Overigens heb ik ook nog steeds de ’coup van Vennebos’ niet verteerd!
Ik hoop nog altijd dat er tenminste van de plannen voor die megalomane parking wordt afgezien. 
Hoe kleiner de parking, hoe meer mensen geneigd zullen zijn om eerder te voet of met de fiets te komen sporten. 
Het milieu wint er dan twee keer bij: meer bomen kunnen blijven staan, minder verkeer.
Gezondere sporters ook...

Wat mij enigszins verontrust is dat jullie nu een coalitie met VLD gaan vormen, of gevormd hebben.
In dat verband hoop ik dat u geen oren hebt voor hun plannen om een cafetaria te gaan bouwen op de kasteelruines in Schildepark, noch om er meer activiteiten te gaan organiseren. 
De Pont is een heerlijk natuurgebied 
- uitstekend beheerd door Natuurpunt - 
waar vele gemeenten jaloers op kunnen zijn, dus laten we dat zo houden!

En denk misschien toch nog eens na over de tram!
Ik snap dat u geen ‘Mortselse toestanden wil op de Turnhoutsebaan’, maar voor de mobiliteit van jeugd, werkende mensen en ouderen zou het een geweldig alternatief zijn voor de bus. 
Leg hem desnoods een stuk ondergronds, en verder door tot St-Antonius en ...
Het is maar als u eens elke werkdag ‘s morgens en ‘s avonds in die bus zit, dat u er over kan meespreken.
Probeer het eens, zou ik zeggen...
Stiptheid en comfort zijn niet de sterkste punten van lijn 410.

En kan die nutteloze afsluiting tussen de Speelhofdreef en De Pont aan Vyncke Leie eindelijk weggehaald worden?

Met de beste groeten en de beste wensen voor een zinvolle tweede ambtstermijn!

Cecile

1 opmerking: