California

California
Limantour beach, Point Reyes
Posts tonen met het label Gent. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Gent. Alle posts tonen

zondag 2 juni 2019

Feest in Gent

Margot verjaart en dan is het taartenfeest in Gent!
Er zijn natuurlijk ook (kinder)activiteiten voorzien...










Er is een heuse Streetart fotozoektocht.
We deden al eens een Streetart wandeling in Gent 
en Margot maakte nu een zoektocht rond haar huis! 



Kek komt op plaatsen waar ze nog niet eerder was.

De foto’s onderweg zijn door Qui gemaakt. De batterij van Kek haar fototoestel was weer eens plat.







Na al dat gewandel is er nog energie over om een speeltuintje aan te doen...


Terug thuis kan de energie gelukkig weer aangevuld worden!





Voor Miel begint het echte feest als iedereen naar huis vertrokken is: 
twee nachten logeren bij Margot!
En Kek mag ook blijven...

We wandelen twee keer naar het huis ‘met dat afdak van blaren’ om een spel te spelen.



Niet omdat Margot geen spellen heeft. 
We speelden al Kingdomino, Hive, Sylvion, Jumpin ... 
(Kek vindt sommige opdrachten van Jumpin echt wel moeilijk)
Maar ... Quinten heeft een ‘nieuw’ spel: Hero Quest.

De route van de HBS naar de IJKS wordt van wat extra Streetart voorzien.









Er worden halsbrekende toeren uitgehaald.



Kek leert over de wiebelsteenstraat en we ontdekken een Schauvliege-straat.



Geen idee of Madeleine van dezelfde clan is als ons Joke.

Er wordt geluid gemaakt met ‘Ninja stokken’.









Normaal wandelen is gewoon veel te saai voor Miel.

Maar dat nieuw spel - Hero Quest - bij Quinten is echt niet saai ... 
Miel is helemaal in de ban!
De eerste keer spelen Margot en Emiel tegen Quinten, terwijl Kek een blokfluit gaat kopen en haar haar laat fatsoeneren.

Margot brengt verslag uit:
In Hero Quest gaan de helden Miel (de dwerg 'ceel' en barbaar 'cee' - geringe intelligentie, veel 'lichaam') en Goes (tovenaar 'gandalf' en elf 'twaalf' - hogere intelligentie, weinig levens en vechtlust) de strijd aan met Qui ('de slechte', die - gelukkig - het Engelse boekje kan lezen).
De eerste queeste is geen echte queeste (de 4 helden moeten de uitgang vinden). Het lijkt vrij saai tot de dwerg en barbaar doorhebben dat er geld te verdienen valt en de 4 helden echt wel kunnen 'winnen'.
De spanning loopt op en er moet direct een tweede queeste gestart worden:
Ragnar bevrijden uit de handen van de Orks! 
En dan nog een derde queeste! 
Het schuilhol van 'Ungar' de leider der Orks moet opgerold worden. 
De tovenaar en barbaar laten het leven, 
maar de 2 overblijvende helden slagen erin het kwaad te overwinnen en terug de uitgang te bereiken!

‘s Anderendaags ‘mag’ Kek ook meespelen, als tovenaar.
Queeste 4 wordt gewonnen door team Emiel, Margot en Kek.
In queeste 5 sterft de tovenaar bij gebrek aan levens en spelstrategie, maar hij kan nog toverspreuken leveren vanop de zijlijn!

Een ijsje eten en voetballen zijn ook logeeractiviteiten!





En ja, na twee keer slapen keert de rust weer in de HBS!
Miel keert terug naar zijn eigen huis en Kek naar haar hippiekamp.




donderdag 8 februari 2018

Op wandel...


Kek wandelt,
omdat het nodig is voor de fysiek, omdat het deugd doet om buiten te zijn, om ergens te geraken zonder auto, wat dus eigenlijk ook voor het milieu is.

Zo gaat het bijvoorbeeld door gangen van woonzorgcentra met 92-jarigen die steeds moeilijker te been zijn.
Dat is dan niet voor Kek hare fysiek, maar voor die van Bomma en Mémé.

De verschillen tussen De Bijster (eerste drie foto's) en De Plataan (volgende drie foto's) blijven opvallen.





Door het Smak wandelt Kek in goed gezelschap.
Op de valreep -het is net niet de laatste week- lukt het om eindelijk naar de bejubelde tentoonstelling te gaan:
Gerhard Richter 'Over schilderen'.
Voor een donderdagvoormiddag is het behoorlijk druk in het Smak.

Kek houdt het meest van de flouë fotografische werken!



Van een heel andere stijl is een werk dat hier voor het eerst wordt tentoongesteld! 


Het is bij wijze van spreken recht van Richters atelier naar het SMAK gekomen.
En ja, het zijn mooie kleuren, en het is aansprekend, en als je weet hoe het tot stand komt (overschilderen) dan kijk je er anders tegenaan.
Maar toch, het lijkt makkelijker om zo'n werk te produceren dan één van de vorige.

Er is in het SMAK ook nog een tentoonstelling Europalia Indonesia.
Het zijn werken van performers die zich onder het militaire regime van Suharto (1967-1998) en ook later verenigden en uiting gaven aan hun ideeën door middel van performances.
We zien wat video opnames en een paar muurschilderingen.


De plooien in de kleren van de mensen op een muurschildering, doen zowaar terug aan Richter zijn gordijn denken.



Door nachtelijk Gent -dat volledig in de ban is van het lichtfestival- gaat het richting Zuid, naar Nest in de oude bibliotheek.
Wij gaan NIET naar het lichtfestival, wegens onwaarschijnlijk druk (835 000 bezoekers), een beetje misplaatst in tijden dat iedereen aangemoedigd wordt om minder energie te verbruiken,  overbodig, ...
Wij gaan WEL naar een optreden van Luster.
Kek weet niet goed wat ze ervan moet vinden.
Allereerst is het lastig dat ze meer dan een half uur te laat beginnen.
Dan is er een voorprogramma: een performance door Simon Marius.
Met een drumstok klopt Simon al ijsberend op het podium twintig minuten lang en vrij monotoon op een bel.


Dan komt Luster, eindelijk, na nog een pauze.
Apart is hun sound zeker, maar Luster is zeker niet illuster...
Een recensie, is nochtans lovend.
Het ligt zeker weer aan Kek?



Boodschappen, banken, bibliotheek ... worden tegenwoordig ook tevoet afgewerkt.
Door winters Schilde, gaat het op woensdagochtend naar de Dobbelhoeve voor een rugzak groenten!
Geen mens komen we tegen...
En dankzij de wandelknooppunten vinden we steeds nieuwe connecties.



En 
binnenkort, dan vallen er weer padden te rapen...